Artykuł sponsorowany

Jaką technologię druku etykiet wybrać?

Jaką technologię druku etykiet wybrać?

Czytelne, zawierające merytoryczne treści i przede wszystkim estetyczne – to tylko niektóre cechy, jakie wyróżniają dobre oznaczenia na towarach. Jednak jakość wyróżniająca zamówione przez Ciebie etykiety na produkty uzależniona jest w dużej mierze od metody ich drukowania. Chcesz przekonać się, jaką wybrać? Sprawdź nasz przewodnik po najlepszych technologiach!

Technologia fleksograficzna

Jest to bez wątpienia jedna z tych metod drukowania etykiet produktowych, która zapewni Ci najlepsze rezultaty. Technologia fleksograficzna to idealne rozwiązania zwłaszcza przy dużych nakładach, ponieważ wówczas cena jednostkowa jest bardzo konkurencyjna, przy zachowaniu znakomitej jakości i głębi kolorów. Poza tym umożliwia realizację zamówienia w bardzo krótkim czasie. Wymaga jednak przygotowania specjalnych matryc, co zwiększa początkowe koszty. Zalecana w przypadku znakowania większości towarów.

Przeczytaj również: Czym charakteryzuje się druk solwentowy?

Technologia cyfrowa

Ta podstawowa metoda drukowania wybierana jest przez małe firmy, które jeszcze nie generują zbyt dużej sprzedaży. Technologia cyfrowa jest bowiem bardzo konkurencyjna cenowo przy małych nakładach i wyróżnia się krótkim czasem realizacji. Jest w stanie też dobrze odwzorowywać kolory w wielu odcieniach. Wadą jest ograniczony wybór materiałów nadających się do tego rodzaju druku.

Na co zwrócić uwagę, wybierając technologię druku etykiet?

Znajomość metod drukowania oznakowań to nie wszystko trzeba też wiedzieć, jak dostosować wybór do indywidualnych potrzeb. Przykładowo etykiety na produkty sypkie nie muszą być odporne na wilgoć i niskie temperatury, jak te na artykuły trzymane w chłodniach. Przy podejmowaniu decyzji ostatecznej, weź pod uwagę takie kryteria, jak:

  • rodzaj artykułu wymagającego oznaczenia,

  • preferowaną przez Ciebie jakość i szczegółowość wydruku,

  • wielkość nakładu, jakiej aktualnie potrzebujesz dla danej serii produktów,

  • budżet, który chcesz przeznaczyć na usługi drukarni,

  • preferowany czas realizacji.

Dobra drukarnia etykiet zaproponuje Ci rozwiązanie dostosowane do produktów, jakie sprzedajesz oraz materiałów, z których wykonane są ich opakowania. 

Wybierz metodę druku etykiet zgodną z potrzebami!

Każda technologia stosowana do wykonywania oznakowań produktowych ma, jak widać swoje wady. Inne wymagania będą miały etykiety proste na opakowania kartonowe, a inne kiedy będziesz chciał wydrukować bardziej skomplikowane produkty, np. Laminaty  Przy podejmowaniu decyzji uwzględnij też budżet, jakim dysponujesz i wybierz ofertę drukarni mającej renomę i duże doświadczenie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.